laatste dag in India

1 november 2011 - Jabalpur, India

De wekker liep vannacht af om half 2 en om 2 uur waren we weer paraat.

Het was een vreselijke weg met een vreselijke chauffeur. Af en toe was er een stukje weg, maar over het algemeen waren het gaten, en niet van die kleine. De chauffeur slingerde er met een noodgang omheen. Heel vaak dook hij de berm in en ik dacht echt, dat ik in India op de brandstapel zou eindigen.

Marieke heeft de idioot een aantal keren aangesproken en dan hielp dat weer even, maar na verloop van tijd ging hij weer met een rotgang verder.

We hebben, zoals vanouds, een plasstop in het donker in de vrije natuur gehad. Mannen rechts en vrouwen links, dat wel.

We hebben 6 uur gedaan over 150 km.

Enfin we kwamen aan in Jaipur en dat was een piepklein vliegveldje, maar de controle was gigantisch. Ik moet altijd gefouilleerd worden, want ik rammel aan alle kanten en de laptop werd tevoorschijn getoverd. Gelukkig kreeg ik hem gewoon terug.

We vlogen met Kingfisher; een naam die je hier overal tegenkomt, o.a. van het bier. De vlucht duurde 2 uur en toen we in Delhi aankwamen zagen we geen steek. Dát waren we even vergeten, die enorme smog, maar eigenlijk voelde het ook wel weer fijn, een beetje thuisgevoel.

We hebben de stoelplaatsen kunnen ruilen voor betere (hoop ik), nu dit stuk afmaken, Rob zet even de foto’s erop en dan sturen we alles meteen door naar thuis.

We kunnen tot half 10 vanavond hier blijven, daarna gaan we weer naar het vliegveld en vertrekken we midden in de nacht, dus de 2e november.

We gaan zometeen nog even naar de Select City Walk, dat is een enorm warenhuis met alles wat je je bedenken kunt, van Zarah tot Benneton tot ?????

Hiertegenover het hotel is ook een Mac. Donalds !!!!!!!

1. Marije:
    1 november 2011
    Veilige reis en tot gauw!!
    xx, Marije
  2. ans:
    2 november 2011
    Hoi Truus en Rob,

Wat een heerlijke reis.....
    En vaak heel herkenbaar. Hebben jullie de kingfischer ook gespot???????
    Ik kijk uit naar jouw verhalen, Truus.
    Lieve groetjes
    Ans