weetjes donderdag 27 oktober

1 november 2011 - Jabalpur, India

Onderweg zien we veel mimosa, die mooie gele bolletjes, die het thuis maar niet willen doen in een vaas.

De natuur is heel vaak heel mooi, maar altijd zit er een laag stof of zand over de planten en bomen.

Als we ergens naar de w.c. gaan krijgen de mannen vooraf altijd 2 servetten. De vrouwen maar één. Rob denkt dat het is om je billen mee af te vegen en ik denk dat het is om je handen, na het afspoelen, mee af te vegen. We wedden om een etentje, wie van ons tweeën gelijk heeft.

Onze groep bestaat uit 29 personen (inclusief Marieke, die een uitstekende gids is). Ze regelt altijd alles prima en roept er meteen een dokter bij, ook als het misschíen nodig is.

Gelukkig weten we de code en wachtwoord van Tim z’n dongel nog. Dit stond ook vermeld in het dagboekje, maar ons geheugen werkt af en toe.

Koeien zijn helemaal niet bang voor vuurwerk.

Voor Diwali worden ook de daken van de huizen vernieuwd met nieuwe koeienvlaaien. De huizen worden ook helemaal schoongemaakt. Eén keer per jaar is dus toch voldoende. Iedereen krijgt dan ook nieuwe kleren; er wordt in nieuwe pannen gekookt; de vloeren worden opnieuw met koeienpoep ingesmeerd.

Tijdens Diwali wordt er stevig marihuana gebruikt ( is toegestaan) en een groep mannen/jongens trekt van dorp tot dorp om bij de tempels te dansen. Ze hebben stokken en bossen pauwenveren bij zich en ieder jaar komt er een knoopje bij in het zwarte bandje, dat die bos pauwenveren bij elkaar houdt.

De temperatuur is tot nu toe tussen 30 en 35 graden .

Mannen lopen hand in hand, maar dat wil niet zeggen dat het homo’s zijn. In India zijn geen homo’s ?!

Wouter zei het al: onderweg hebben we veel veldjes gezien, waar een heleboel bruine konten te zien waren. Daar wordt massaal gepoept. Er lopen ook veel honden rond.

De treinrails is ook een openbare poepplaats. Ze hebben hier geen last van blaadjes op de treinrails.

Wordt vervolgd ???