zaterdag 22 oktober

24 oktober 2011 - Fatehpur Sikri, India

Vanmorgen om half 7 vertrokken voor de eerste safari. Na een hoop gedoe van formulieren invullen, namen oproepen, nog een keer checken,  konden we instappen op weg naar het park.

Het park is mooi met bergen, rivieren waar je doorheen rijdt, hele oude bomen en veel dieren.

Het was natuurlijk wel hobbel de bobbel; hier geen asfaltwegen zoals in Z. Afrika. Wat we wel zagen waren tempels en tempelruïnes, veel herten, apen, wilde zwijnen, krokodillen en gelukkig zagen we ook een tijger verscholen in de bush.

“s Middags bleef Truus thuis om o.a. dr rug te sparen en ik ging voor de 2e ronde mee op safari.

Het binnenkomen van het park duurde nu nog langer, want de controle was verscherpt. De pas moet mee  en alle papieren zijn gekopieerd en nog eens gecontroleerd.

Weer heb ik veel beesten gespot, maar helaas geen tijgers. Zie op de foto’s ook een forse waterslang en een prachtig hert.

In het pikkedonker  reed ik terug en dan is het een belevenis om door de dorpjes te rijden. Allerlei geuren komen je tegemoet, plots opduikende gesluierde vrouwen, buffels, fietsen en brommers, ZONDER LICHT,   en dat gaat allemaal goed.

Bij thuiskomst weer heel zuinig gegeten, want we hebben nu allebei doorloopdarmen.

Morgen vroeg op, want dan gaan we naar Bharatpur.

Een lange rit van 6 uur, met toiletstop in de jungle. (kan nog leuk worden).

Helaas hebben we nog steeds geen internet, maar we hopen dat we dat morgen wel zullen hebben, anders gaan we toch maar even de dongel gebruiken. Jullie lopen dan wel wat achter, maar de foto’s zijn toch wel heel leuk.

Het is nu half 10 en we gaan onze koffers weer inpakken en proberen dan een paar uurtjes te slapen op dit vreselijke keiharde bed.

Er loopt ook nogal wat klein grut hier binnen en dan moet je je voorstellen, dat er springspinnen bij zijn (niks voor jou Veer), maar ook mieren enz. Hopelijk blijven ze vannacht buiten ons bed. Thuis zou ik er niet zo laconiek over doen, maar hier is het toch anders. En alles went ………………….

Dag allemaal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vera:
    25 oktober 2011
    Gatver, laat je ze wel daar aub. Kijk maar uit dat ze niet in je eten zitten. Geintje, tuurlijk niet!
  2. lodewijk:
    30 oktober 2011
    Springspinnen en buikloop! Veel plezier!!! Hopelijk snel weer beter, wij zijn net terug uit Winterberg, Sauerland, heerlijk gewandeld, gefietst; gegeten en gelezen!